Monday, July 12, 2010

♥ 40 : hoi rambut aku kembang dan bermasalah

eh eh eh. rambut sape yang kembang tuh? hmmm. of course ler rambut aku weyh. x caye? meh tengok ni ;

 cam singa betina

seriously rambut cam bermasalah weyh. masalah frizzy pastuh wat kan rambut aku kering dan x bermaya cmtuh. masalah besar : dandruff. pening seyh kepale ngan masalah nie. kadang kadang kan, aku nak pakai baju kaler hitam pon segan, nanti dandruff aku gugur bak salji kat baju. nampak lar kan. huhu. some more bottom part ade sikit sikit berbuah. kowang tau x cmne rambut berbuah tuh? alahh kat hujung rambut ade cam biji biji putih tau. pastuh bile tarik putus sudey rambut. hmmm. masalah gugur? ade gak larr. tengok keadaan. hey! tuh pon ade ke. yup. for me kan, kalu aku terlalu tension rambut aku akan gugur banyak.

kowang tau x? aku penah wat rawatan kelemumur kat YUN NAM tau. disebabkan mahal dan aku hanya student, aku x abes pon wat rawatan tuh. haha. tapi kan, seriously nampak lar changes dia. nanti dah keje aku nak sambung balik wat kat YUN NAM. hehe. maybe that time rambut pon dah banyak botakkk. yang ado je lar kann.

wat waktu sekarang, aku pakai shampoo and conditioner the new one SUNSILK : DAMAGED HAIR RECONSTRUCTION ngan ANTI DANDRUFF. pakai je lar yang mampu. haha. nanti ade duit pakai yang mahal ye. pujuk ati aku nie. haha. pastuh untuk vitamin hair aku pakai ELLIPS. banyak kat watsons tuh.

and finally, i wish my hair like this ;

so beautiful weyh. jeles!

but bersyukur ngan rambut aku sekarang. at least ade gak rambut dari botak kan. oh no!

7 comments:

Miss Izah Mohamed said...

cam antu je dr belakang.. ahahhaa

shima said...

izah;haha.cam antu ke?antu rambut cantik kot.:)

ada m0khtar said...

cuba pakai selsun. boleh beli kat watson, guardian or pharmacy. harga pun xmahal sangat dalam rm15 je sebotol. sanngat berkesan untuk dandruff. tapi rambut jadi kasar sikit la. u kena pakai conditioner.

shima said...

ada;owh.really ada?okay nnt i carik.dia ade conditioner skali x?btw tq 4 the info ada. :)

agzamry said...

peminat spain rupanye..hahaha baeklahhh

velasrizal said...

btol tu better de rmbut dr botak huhu

Kenali Sifat Aneh Wanita

shima said...

ag;bole ler.tp i minat argentina lg.haha

rizal;haha.:)

Post a Comment