Wednesday, August 18, 2010

♥ 84 : hari hari ade berita pasal buang bayi sekarang

Free Graphics


lately kan, almost everyday ade berita pasal buang bayi kat tv3. perasan tak? hmmm. ade one day tuh aku tengok berita sampai 4 kes buang bayi dalam one day! tapi aku tak bape engat berita ari ape. tuh yang masuk berita sampai 4 kes, yang tak masuk berita tak tau lar bape banyak kan.

nauzubillah!

aku tak tau nak kate ape. ya Allah, tergamak kan mereka yang tak berhati perut tuh buang darah daging dowang sendirik. time tengah sedap, tanak pikir pulak baik buruk nyer. bile dah termengandung, pastuh di buang pulak bayi yang tak tau pape tuh. ape ke bangsat owang macam nie!

aku terpikir ape lar perasan mereka nie time nak buang bayi dowang! tade rase kasihan langsung ke? walaupun sikit. mereka nie tade rase bersalah ke bile dah bungkus bayi dowang dalam kain, ade yang buang kat tong sampah, buang dekat sungai, sampai sumbat kertas kat mulut bayi tuh pon ade.macam tade otak pulak.

ya Allah! aku tak sanggup rase nyer. kalau berita pasal buang bayi kat tv, aku bukan tengok pon. aku just dengar. pastu tutup muke. aku tacing cikit kalau bab bab camni.

memang lar kalau nak cakap pasal hukum agama, aku x layak kot. sebab aku pon bukan perfect sangat pasal hukum hakam.

TAPI at least guna ar kepale otak tuh sebelum buat benda bukan bukan. jangan egt nak sedap je, tak pasal pasal dah melibatkan bayi yang tak bersalah di buang sesuka ati tanpa ade perasan langsung!

persoalannya, apekah hukuman yang setimpal dengan perbuatan yang keji ni?