Sunday, September 19, 2010

♥ 123 : Petua Sakit Gigi

السلام عليکم

Selamat Tengahari!

Bile sakit gigi memang tak boleh nak watpe. sakit nyer yang amat kan! Aku pon ngah sakit gigi nie. Yang hak tampal nyer dah terbukak, jadi nyer gigi berlubang. Aduh! Nak kena pegi jumpe dentist malas lak pulak time raya raya nie kan.

Pastu dugaan lak dengan banyak makanan yang manis manis dan lazat lazat! Al maklum lah raya kan. Macam macam ade. Pergi open house sane sini, semua juadah sedap sedap, dengan kuih raya lagi, itu tak lak tengok air yang dihidangkan. whoa! sedap memang sedap. Tapi itu semua boleh menyebabkan gigi berlubang aku bertambah jadi tak okay.

Disebabkan aku malas nak pegi dentist, aku amik petua orang dulu dulu. Selain jimat masa, jimat jugak duit aku! Haha.

Huh! Pegi dapur cepat, cari bunga cengkih! Eh, ape? Jangan cakap engkau orang tak tau camne bunga cengkih ye.


Ini adalah bunga cengkih!

Sekarang dah tahu kan, ambik yang hujung bunga cengkih tuh, pastuh tonyohkan kat gigi yang berlubang! At first memang sakit, Subhanallah sakit! Sumpah tak tipu. Lame lame, nanti gigi berlubang tuh macam dah tak sakit dah. 

Tak caye, try lah. Mane tau elok kan. 

Gigi aku dah tak sakit, boleh serbu open house! Sape sape yang wat open house, ajak lah aku ye. Hehe. Aku suke makan. Yummy!