Sunday, September 26, 2010

♥ 134 : Digi iPhone 4 Me!

FIRST TASK!

Everyone loves iPhone! Termasuk lah saya yang jugak mengimpikan iPhone. Tapi saya mahu iPhone 4! Whoa. Teruja bukan. Could you imagine you having around with awesome stuff! Oh mak datuk kau, memang tak lekang dari tangan saya lah kan jika iPhone 4 milik saya.

Dan sekarang ini, DIGI tengah hangat buat promotion iPhone 4 okay. Murah! Murah! Dengan DIGI anda boleh dapat dengan harga murah. Siapa yang tak suke promotion kan. Huh ape lagi jom ler kite ke outlet outlet DIGI! Tak kurang hebat jugak, Nuffnang also join to give away one iPhone 4 to the lucky one Nuffnanger with 4 tasks to be done!

Okay! Okay! Dari tadi saya asyik menceceh je kan. Let me tell you DIGI and Nuffnang why i want Digi iPhone 4 so badly guysss. Saya merayu pada you all, bagi lah saya ye iPhone 4, tak rugi tau kalau saya yang dapat iPhone 4. Sigh!

Happy Mode! 

Digi iPhone 4 Me! Not You ;

i ) Quality camera yang amazing.
Saya sangat giler camera! So that's why this is i put as first. Confirm confirm gambar gambar saya lebih cantik, comel dan menarik dan the booom kan, kan? Yelah, mane tidak nyer, iPhone 4 is a 5 megapixels camera wooo! Ade jugak HDR setting, LED flash, gambar sure tak pecah sebab iPhone 4 ade 5x digital zoom. Teruja tak? Awak tak teruja dah. Tapi saya sangat teruja.

Kalau dapat iPhone, everyday is photo opportunity. And i don't want to miss it! Tiap tiap hari boleh tempek gambar cantik cantik dalam blog! Tak payah pakai camera canggih canggih dan godang godang macam DSLR dah. Heh!

ii ) Waktu bermuka muka dengan orang tersayang. Facetime lah baby!

Finally, iPhone gots video call! Like our dream come true. Maksudnye boleh video call dengan family ke, boyfie ke, girlfriend ke. Pendek kata, dengan siapa pun boleh. Saya nak flying kiss kat boyfie, saya nak muah muah dengan family's member saya, saya nak bergossip dengan girlfriend. Oh! Sure would be fun kan. Lebih puas sebab screen agak besar dari normal handphone. Syoknye!

Tapi jangan buat video call seks pulak ye. Heh! Tak baik tau. Dosa!!!

Kalau dapat iPhone 4, nak facetime di mana jugak saya berada. Macam live update gituh kan.

Itu bukan boyfriend saya!

iii ) Apa itu paparan retina?

Segala nye yang you all semua tengok dan buat di iPhone 4 tampak luar biasa. Sebab kepadatan pixel skrin retina adalah begitu tinggi, mata you all tidak dapat membezakan individu pixel.Meaning everything is sharper. 
Paparan retina menawarkan empat kali contra model sebelumnya, jadi putih lebih terang, kulit hitam lebih gelap, dan semuanya lebih indah dan cantik. Seronok kan!

Mata tak pedih pedih lagi!

iv ) Ketahanan bateri iPhone 4.

Ini benda adalah sangat menerujakan saya. Sebab mostly handphone, masalahnye bateri cepat kong. Makin banyak kite guna usage phone, bateri makin semput semput minta penampar, bukan minta charge!

By engadjet, bateri iPhone 4 mampu bertahan selama 38 jam. Woot woot! Macam gini tak payah on my lappy lagi. iPhone 4 kan ade! Kan DIGI dan Nuffnang nak bagi free kat saya kan. LOL!

Kalau dapat iPhone, saya nak buat live update kat blog,fb pun senang kan!


Sebelum mengundur diri, terima lah kenyataan bahawa ;