Wednesday, September 22, 2010

♥ 129 : " Memblog Itu Seperti Mendulang Emas ", Kata Abangnara!

 السلام عليکم

Word from Abangnara ;

Blogging is like mining gold. It’s not easy, it takes time, but once you find the gold, you know it worth it.

Aku suke kata kata semangat dari Abangnara nie. Owh Abangnara nie sememangnye fofularrr among bloggers ye! That's why beliau telah diberi penghargaan untuk menyampaikan speech di Asian Blogger and Social Media Conference 2010.


Selain Abangnara, ade jugak komuniti nara yang lain seperti Beautifulnara, Amazingnara, dan Butiknara. Kire beliau nie blogger otai lar! Mane tak otai nyer. Tengok, siap ade komuniti nara lagi tau. Terbaik ar komuniti nara! Salute lar bro. Nanti nak makan nasi minyak, jemput jemput lar saye ye. Hehe. Tetibe je kan!

Okay, sambung citer pasal blogger mendulang emas!

Wahai para blogger! Memblog itu seperti mendulang emas tau! Harus lah bersabar. Tak sabar susah lah nak kaya kan. Bukan mudah nak jadi blogger yang tegar kan, semua itu harus datang dengan kerja kuat dan tidak kenal erti putus asa.

Bukan susah nak jadi susah! Bukan senang nak jadi senang! So semua itu di tangan kite. Pilih nak susah ke nak senang. Yang pasti bukan mudah nak senang, pasti ade dugaan dan cabarannye! Usaha lah terdaya yang mampu. Siapa tahu rezeki kita sebagai blogger berjaya bukan! Sambil sambil boleh tambah pendapatan untuk kite semua.

Ceh! Aku citer tak nak kalah. Hehe. Macam dah bertahun tahun aku memblog! Aku pun baru sangat memblog. Terlalu mentah dalam dunia blogging. Tujuan aku memblog pun pada mule nyer hanya suke suke. Dari membuang masa melepak yang tade faedah nyer, baik aku memblog! Ye, aku nyer content blog pun tak kuat sangat. Tapi dari sehari sehari aku belajar memblog. Belajar dari kesilapan takde salahnye kan.

Dari sehari ke sehari jugak, aku cube untuk mendulang emas selagi aku terdaya! Mane tahu, suatu hari aku dapat emas dengan memblog. Allah! Rezeki manusia hanya Allah yang tahu, kite sebagai manusia hanya berusaha.


Selamat maju jaya Bloggers!

Dari ;
Blogger Mentah